My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Lassan 4 hete...

2013.04.20. 12:58 Gabik4

...hogy nem írtam. Ilyen még nem volt, de ez is megesett. Nem nagyon volt időm, ami mégis akadt, azt mással töltöttem. Mivel a legrosszabb időszakban kapcsolódtam a csapathoz, így az utóbbi bő egy hónap volt a legneccesebb része az évnek, s nagyjából még két ilyen hét lesz. Jellemzően 11-12 órákat dolgoztunk, de volt, hogy főnökeimmel még 9-kor lementünk vacsorázni. Szerencse, hogy a gyár étterme 06-22-ig nyitva van. Mindezen idő alatt történt néhány érdekes, s nem várt dolog is. Jellemzően céggel kapcsolatos dolgok, ami viszont itt nem téma. 
Voltam otthon húsvétkor, s utaztam haza villamossal - vonattal - repülővel - autóval. Vissza pedig Varsón keresztül autóval. Március 29-én a fene gondolta, hogy majd azért fog késni a repülő egy órát, mert jégteleníteni kell a gépet. 

IMG_1905_resize.JPG

Mikor megérkeztem a reptérre Varsóba, két órával a tervezett indulás előtt, még ilyen volt az idő. Aztán elkezdett szakadni a hó, s nem túlzás, ha azt mondom, hogy vagy 20-25 hótoló takarította és sózta az egész repteret folyamatosan. Ciki. Március 29-én.

Ettől már csak az volt cikibb, mikor Április 1-én megérkeztem Lodz-ba. Magyarországon akkor már nem volt semmi hó, Szlovákiában itt-ott a hegytetőkön látszott valami, Lengyelországban már-már voltak fehér foltok, míg Varsóban már istenes hó fogadott. Még az a szerencse, hogy az utak tiszták voltak és nem pont a hóesésben jöttem, mert mikor Lodz-ba érkeztem, ez fogadott.

IMG_1915_resize.JPG

IMG_1917_resize.JPG

IMG_1925_resize.JPG

Bár az alsó kép már április másodika, a lényegen nem változtat. Akkora hó volt, hogy ilyen egész télen sem, ráadásul mikor megjöttem, kicsit össze is volt már esve, mert 0°C volt.. A helyiek is ki voltak akadva, mert nem megszokott. 

Szerencsére ez viszont már a múlté, jobb az idő itt is. Ennek köszönhetően, az utóbbi időben volt szerencsém autóval is közlekedni itt. Többnyire reggel időben mentem és este sötétben jöttem. Mindez azért fontos, mert egyszer feltűnt, hogy mi a fenéért van felkapcsolva mindenkinek a fényszórója reggel, mikor már nincs is annyira sötét. Kicsit felhős borongós nap volt, gondoltam engedek a nyomásnak. Másik nap viszont úgy voltam vele szép napsütéses időben, hogy ha a fene fenét eszik, akkor sem kapcsolom fel városon belül szép világosban. Figyeltem a kocsikat, 30-40-ből volt 1 talán amelyik lámpa nélkül ment. Kezdett gyanús lenni a dolog. Egyszer csak elhalad mellettem egy Renault jelentős sebességkülönbséggel, úgy, hogy én sem mentem lassabban a megengedettnél (egyébként itt a nem túl diszkrét gyorshajtás egyáltalán nem tabu). Mikor elmegy mellettem, látom, hogy szemben jön egy rendőrségi kocsi. Na mondom, szép volt, vajon nagyot néznek-e a zsaruk. Erre mit látok? Utána sem néz a gyorshajtónak, még nekem integet a fakabát. Ekkor már szinte biztos lett ami addig csak gyanús volt, ezért a munkahelyre érve az első dolgom a lengyelországi közlekedési szabályok áttekintése volt. Bár kiugró, nagyon szokatlan eltérések az otthoni dolgoktól nincsenek, valóban, a fényszóró használata éjjel-nappal, városon kívül-belül kötelező. Különös. Ezen felül a városon belül megengedett 50 km/h 23h-05h között 60 km/h-ra módosul (okos). Vannak érdekes kereszteződések itt a városban, melyekkel még nem találkoztam máshol, pedig jártam már itt-ott. Furák. Meg az, hogy amikor elengedi az embert csak jobbra a lámpa, az nem jelenti azt az otthoni rendszerrel ellentétben, hogy balról a védett útról nem jön senki. Több helyen meg lehet lepődni. Amerikában ez az alapeset, ehhez zöld lámpa sem kell, ott a jobb szélső sávból bármikor (ha piros akkor is) el lehet kanyarodni jobbra, ha ezzel senkit nem zavarunk.

Múlthéten falat másztunk a srácokkal. Nem volt még hozzá szerencsém, de elég jó volt. Azért nem vicces, hogy 3-4 emelet magasságban 5-10 centis kis gubacsokon ügyeskedik az ember, főleg elsőre, mikor még nem tudja, hogy biztosan megtartja-e aki alulról "fogja" a kötél másik végét :).

IMG_1941_resize.JPG

IMG_1942_resize.JPG

IMG_1946_resize.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr725236170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása