...hogy nem írtam. Ilyen még nem volt, de ez is megesett. Nem nagyon volt időm, ami mégis akadt, azt mással töltöttem. Mivel a legrosszabb időszakban kapcsolódtam a csapathoz, így az utóbbi bő egy hónap volt a legneccesebb része az évnek, s nagyjából még két ilyen hét lesz. Jellemzően 11-12 órákat dolgoztunk, de volt, hogy főnökeimmel még 9-kor lementünk vacsorázni. Szerencse, hogy a gyár étterme 06-22-ig nyitva van. Mindezen idő alatt történt néhány érdekes, s nem várt dolog is. Jellemzően céggel kapcsolatos dolgok, ami viszont itt nem téma.
Voltam otthon húsvétkor, s utaztam haza villamossal - vonattal - repülővel - autóval. Vissza pedig Varsón keresztül autóval. Március 29-én a fene gondolta, hogy majd azért fog késni a repülő egy órát, mert jégteleníteni kell a gépet.
Mikor megérkeztem a reptérre Varsóba, két órával a tervezett indulás előtt, még ilyen volt az idő. Aztán elkezdett szakadni a hó, s nem túlzás, ha azt mondom, hogy vagy 20-25 hótoló takarította és sózta az egész repteret folyamatosan. Ciki. Március 29-én.
Ettől már csak az volt cikibb, mikor Április 1-én megérkeztem Lodz-ba. Magyarországon akkor már nem volt semmi hó, Szlovákiában itt-ott a hegytetőkön látszott valami, Lengyelországban már-már voltak fehér foltok, míg Varsóban már istenes hó fogadott. Még az a szerencse, hogy az utak tiszták voltak és nem pont a hóesésben jöttem, mert mikor Lodz-ba érkeztem, ez fogadott.
Bár az alsó kép már április másodika, a lényegen nem változtat. Akkora hó volt, hogy ilyen egész télen sem, ráadásul mikor megjöttem, kicsit össze is volt már esve, mert 0°C volt.. A helyiek is ki voltak akadva, mert nem megszokott.
Szerencsére ez viszont már a múlté, jobb az idő itt is. Ennek köszönhetően, az utóbbi időben volt szerencsém autóval is közlekedni itt. Többnyire reggel időben mentem és este sötétben jöttem. Mindez azért fontos, mert egyszer feltűnt, hogy mi a fenéért van felkapcsolva mindenkinek a fényszórója reggel, mikor már nincs is annyira sötét. Kicsit felhős borongós nap volt, gondoltam engedek a nyomásnak. Másik nap viszont úgy voltam vele szép napsütéses időben, hogy ha a fene fenét eszik, akkor sem kapcsolom fel városon belül szép világosban. Figyeltem a kocsikat, 30-40-ből volt 1 talán amelyik lámpa nélkül ment. Kezdett gyanús lenni a dolog. Egyszer csak elhalad mellettem egy Renault jelentős sebességkülönbséggel, úgy, hogy én sem mentem lassabban a megengedettnél (egyébként itt a nem túl diszkrét gyorshajtás egyáltalán nem tabu). Mikor elmegy mellettem, látom, hogy szemben jön egy rendőrségi kocsi. Na mondom, szép volt, vajon nagyot néznek-e a zsaruk. Erre mit látok? Utána sem néz a gyorshajtónak, még nekem integet a fakabát. Ekkor már szinte biztos lett ami addig csak gyanús volt, ezért a munkahelyre érve az első dolgom a lengyelországi közlekedési szabályok áttekintése volt. Bár kiugró, nagyon szokatlan eltérések az otthoni dolgoktól nincsenek, valóban, a fényszóró használata éjjel-nappal, városon kívül-belül kötelező. Különös. Ezen felül a városon belül megengedett 50 km/h 23h-05h között 60 km/h-ra módosul (okos). Vannak érdekes kereszteződések itt a városban, melyekkel még nem találkoztam máshol, pedig jártam már itt-ott. Furák. Meg az, hogy amikor elengedi az embert csak jobbra a lámpa, az nem jelenti azt az otthoni rendszerrel ellentétben, hogy balról a védett útról nem jön senki. Több helyen meg lehet lepődni. Amerikában ez az alapeset, ehhez zöld lámpa sem kell, ott a jobb szélső sávból bármikor (ha piros akkor is) el lehet kanyarodni jobbra, ha ezzel senkit nem zavarunk.
Múlthéten falat másztunk a srácokkal. Nem volt még hozzá szerencsém, de elég jó volt. Azért nem vicces, hogy 3-4 emelet magasságban 5-10 centis kis gubacsokon ügyeskedik az ember, főleg elsőre, mikor még nem tudja, hogy biztosan megtartja-e aki alulról "fogja" a kötél másik végét :).
Utolsó kommentek