My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Tegnap este

2011.08.14. 02:41 Gabik4

Mikor végeztünk tegnap este (péntek), jöttem fel a netszobába, hogy megírjam az előző bejegyzést. Éhes voltam, így odamentem a fagyasztóhoz, ahol a legközelebbi telefon van, és felhívtam a lánykonyhát, mert tudtam, hogy pizzapartijuk van, aztán Mózesék csinálják. Azt akartam, hogy hozzon egy kis maradékot, de mondta, hogy azon már túl vannak, így nincs, de lesz pénteki "zsidóvacsora", 10:30kor, Nissim-mel, úgyhogy menjek ha akarok. Nekem se kellett több, előkerítettem a lámpás golfkocsit, aztán mentem a bejegyzés megírása után. Minden pénteken megtartotta Nissim ezt a lakomát, amire el akartam menni már, de nem jött ki a lépés sosem.

Mikor odaértem, mondta Zita, hogy segítsen már neki valaki a milk-bar-ban, mert egyedül van. Úgy voltam vele, miért ne, kipróbálom egyszer. Minden este volt ez a gyerekeknek, amikor is különböző kekszeket, és csokis vagy normál tejet kaptak lefekvés előtt. Egy kis bódé ez, a gyerekek meg jönnek sorban, aztán adni kell nekik amit kérnek. Na most én kicsit beletrafáltam, mert a milk-bar előtt a nyárról készült filmvetítés volt a lányoknak, így a tábor elhagyása előtt fél nappal, ami betette náluk a kaput rendesen. Majdnem mind sírva jött. Na mondom, ez szép. Volt amelyik bőgött, de úgy rendesen, mintha valami tragédia történne. Biztos jól sikerülhetett a videó, amit egyébként két fazon csinált. Egész nyáron itt voltak, és örökítették meg a pillanatokat. Szóval ennyit a milk-bar-ról, ezt is kipróbáltuk.

Ezt követően siettünk be a konyhára, s mivel ránk vártak a vacsorával, kezembe vettem az irányítást.

Ezután kimentünk az étkezőrészbe, és kezdetét vette a "szertartás". A vallásos hátteret nem ismerem, szóval nézze el nekem mindenki, csak abból táplálkozok, amit itt tapasztaltam. Péntekenként ilyen szent vacsorájuk van, amikor is nem esznek kenyeret, csak kalácsot. Minden pénteken a gyerekeknek is ez jött. Lány és fiúoldalanként egy-egy kalács egészben volt, a többi szeletelve. A két egészet törik el a vacsoránál. Nissim késő este minden pénteken csinált ilyet, és szeretettel várt bárkit akinek kedve volt hozzá. Nissim-et nagyon nem részletezem, mert a következő bejegyzésben írok majd róla is, valamint már részben írtam a Security bejegyzésben.

Az étkezőrészben helyet foglaltunk az asztalnál. Pontosabban, mindenki oda állt a helyéhez. Ilyenkor Nissim felveszi a kipáját (amúgy senki nem visel a táborban), s e célból nekünk is (fiúknak) fel kellett tenni a fejünkre egy szalvétát. Elővett egy kis imakönyvet, elkezdett héberül mormolni ezt azt, majd befejezte, és megemelte poharát. Ivott egy kortyot, aztán továbbadta nekem, mint a második legidősebb férfinak, aztán így tovább, majd jöttek a lányok, szintén idősebbtől a fiatalabbig. Ezután leültünk, s kettétörte a kalácsot, majd darabokat tépett le belőle, és mindenkinek dobott egyet, amit el kellett kapni, és megenni. Mivel új volt a móka, ezért tetszett, hiába a pizzára kopogott már a szemem:). 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr343151906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása