My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Hideg van

2013.03.24. 17:54 Gabik4

Panaszkodtak sokan otthon. Én meg mondtam nekik, hogy erre varrjanak akkor gombot. Ismét két időjárásos kép. Éjszaka -18 fok volt az internet szerint, igaz ami igaz, az én hőmérőm az erkélyen csak -15-öt mutatott. Valamelyik tévedett :).

image_resize.png

IMG_1889_resize.JPG

Látható, hogy hó is van még rendesen. Egyébként panaszkodnak a helyiek is, mert itt sem normális ez az idő, ami ugyanolyan szinte minden esetben, mint otthon, csupán több hó esik ha esik, illetve 5-10 fokkal hidegebb van. Itt fehér húsvéttal számolnak, viszont az előrejelzés alapján akkor már éjszaka sem lesz mínusz, úgyhogy megnyugodhat mindenki remélhetőleg. Az egyik gyárunk amielyikkel dolgozunk Brazíliában van Manaus-ban, ami konkrétan az Amazonas kellős közepe. Na ők nem panaszkodtak az időjárásra mikor beszéltünk:).

Valamelyik nap néztem a naptárat az irodában, aztán láttam a névnapokat. Akkor jutott eszembe, hogy nekem is most lesz. Pedig, most először megtörtént volna, hogy elfelejtem, ha nem nézegetem akkor a naptárat. Aztán meglepődve tapasztaltam, hogy ott van az én nevem is, csak valami lengyel verzióban, amit olykor az én esetemben is használnak, ha lengyelül beszélnek rólam.

IMG_1893_resize.JPG

Furcsa egyébként, mert kevés országban létezik olyan, hogy névnap. Itt viszont többnyire ugyanazok a dátumok, mint nálunk. Amikor például Ágnes nap volt otthon, itt is akkor volt Agnieszka nap (sz-et s-nek ejtik, s-et sz-nek!). 

A hét elején volt egy 1:1 beszélgetésem az egyik Newcastleben lévő kollégánkkal, aki a régiónk kapcsolattartója a projektben. Mivel a régiót, vagyis Európát mi képviseljük innen a gyárból, eddig más földrészekkel ellentétben neki nem volt dolga. Most viszont lesz és informálódni akart, hogy hol tartunk. Többször hallottuk már egymást konferenciahívások alkalmából, így ismertük már egymás hangját, de sosem beszéltünk még 1:1-ben. A meglepő fordulathoz hozzátartozik még, hogy a vezetéknevében "X" is van és maximum brittnek vagy amerikainak lehet belőni, a keresztneve pedig Eva, ami nem feltétlenül magyar, csak ha ékezettel írjuk, de jelzem, így sem mutatja hibának a blog:). Hárman lettünk volna a hívásban a főnökömmel, de Ő mondta, hogy nem ér rá, uh menjek, mondjam el neki mi a helyzet. Oké...

Elkezdtük a beszélgetést, majd a köszönés után tisztáztuk, hogy a főnököm nem tud jönni, ezért nem kell várni, majd rákérdezett a hölgy, hogy beszéljünk esetleg magyarul? Én meg, mint akivel viccelnek (ilyen névvel magyart még ember nem látott, nem mondta senki sem, hogy magyar lenne) kérdeztem még mindig angolul, hogy tudsz magyarul? Mire Ő mondott egy kicsit fura igent. Sosem beszéltem még magyarul munkát illetően, úgyhogy kicsit meg is zavarodtam és továbbra is angolul folytattam a faggatózást, mert azt hittem, hogy csak tud egy-két szót és azzal próbálkozik. Aztán belekezdett magyarul egy monológba, hogy: XY vagyok a férjem nevét használom, 8 éve Newcastleben élek. Jaaaa, aziiigen.. én meg csak ültem, hogy ez nem lehet igaz... hooogy?? A projektünk szempontjából ebből az emberből 4 van a világon: Ázsia, Európa, Észak-, és Dél-Amerika. Mindenkivel beszéltem már többet, de vele még nem az előbb említettek miatt. És ő pont magyar... Elég komoly. 

Széles mosollyal mondtam a kollégáknak, hogy Eva magyar, ti tudtátok??? Nem-nem-nem. Jött a válasz. Senki nem tudta. Mondtam neki, hogy az én nevemből a hülye is megmondja, hogy magyar vagyok, de róla lehetetlen. Múltkor az egyik fickónak mondtam, aki Brazíliában van, de Costa Rica-ból származik, hogy én egyébként nem lengyel vagyok. Azt mondja, igen, látta is a nevemen, mintha magyar lenne. Azért egy Costa ricaitól ez nem kis teljesítmény.

Ezután már csak az egyik kollégám kontrázott rá a történtekre, hogy ismer egy "Cásár Gábort, aki az MKB Vesprémben kézizik", ha már a magyar neveknél tartunk. Tisztáztam vele, hogy az Császár Gábor lesz és MKB Veszprém (amint említettem, fordítva ejtik az s-sz párost), de le a kalappal előtte. Kérdeztem, hogy szabadidejében kézilabdások nevét magolja vagy honnan tudja? Válasz: szeretem a kézilabdát... Ügyes... 

Ui.: 5 nap múlva megyek haza :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr305164320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása