Mi is maradt még ki...? A legtöbb új dolog az utakon, vezetés közben ért minket, úgyhogy most is csak erről fogok írni egy nyúlfarknyit.
Ami nagyon érdekes volt, csupán látni is, az a 9 mérföldes (14,4 km) 7-8%-os lejtő. Táblák tömkelege figyelmeztetett erre, s a nagyobb járműveknek külön kiállójuk volt, hogy ellenőrizzék a fékeket, illetve voltak táblák, melyek arra utaltak, hogy kapcsoljanak alacsonyabb fokozatba a nagyobb motorfék gyanánt. Azért egy 8%-os emelkedő/lejtő már amúgy is meredeknek mondható, főleg, ha az én alföldi múltamat tekintjük. De ha azt nézzük, hogy ez autópálya volt, és 110-el csergettek lefele az autók, buszok, kamionok, akkor az már nem olyan barátságos, főleg nem 14 km-en keresztül. Ez pontosan akkor volt, mikor a Grand Canyon-tól tartottunk Vegas-ba, és elhagytuk a "hegyeket". Nagyjából 2000 méter környékén lehettünk, de inkább kicsit alatta, s onnan ereszkedtünk alá. Hogy mennyire alá, azt pontosan nem tudom, és most lusta vagyok megnézni, de azt tudom, hogy Vegas lent fekszik eléggé a homokos síkságban, s vannak pontok a környékén, melyek a tengerszint alatt vannak. Szóval, ereszkedtünk bő 1500 métert az fix.
Ami legfurcsább volt nekem, hogy itt jobbról is előznek az autópályán. Mikor Pierre-el erről beszéltünk, csak annyit mondott, itt van több sáv, szóval lehet menni. Hát oké, de nekem akkor is fura. Otthon van két sávunk, elvétve három, így valóban nincs is sok lehetőség kívülről előzni, meg amúgy is tiltott. Tényleg több a hely ott rá, de akkor is furcsa, hogy jobbról valaki gyorsabban jön, mint én, és figyelni kell, nem úgy, mint otthon.
Érdekesség, hogy azt az esetet leszámítva, ha tábla tiltja, mindig lehet piros lámpánál jobbra kanyarodni. Egy-két rámdudálás kellett ahhoz, hogy bátorkodjak, de idővel ebbe is belejöttem. Odaállnak a kereszteződésbe, ha éppen nincs olyan nagy forgalom, vagy a külső sávban nem jönnek, akkor ki lehet kanyarodni. Ez egy okos dolog, ha nem is nagy mértékben, de legalább haladnak jobban az autók.
Ettől még okosabb, az úgynevezett Carpool Lane. Pierre ezt a legnagyobb amerikai találmánynak nevezte, ami a közlekedést illeti. Én csak náluk Los Angeles-ben találkoztam ezzel, viszont nem kizárt, hogy máshol is létezik. Lényege csupán annyi, hogy van egy vagy néha két sáv vastag sárga vonallal elválasztva a többi, jellemzően 5 sávtól, s ezekben olyan jármű hajthat, melyben legalább két ember ül. Gondolnánk otthoni fejjel, hogy haha, vicces, ennek semmi értelme. Na de ott van, nem is kevés. Hihetetlen, de volt olyan rész, ahol 120-al hasítottunk ebben a sávban, és néhány autó volt még benne rajtunk kívül, a mellettünk lévő sávok meg araszoltak, teljesen be voltak dugulva. Percekig haladtunk mellettük. Ekkor elkezdtem nézni, és tényleg, csak a sofőr ült bennük. Felfoghatatlan számunkra, de ott ez van. Mindenkinek van autója, és használja is. Van még egy módja annak, hogy használhassa valaki ezt a sávot, mégpedig az, hogy fizet érte. Célja az egésznek az, hogy csökkentse az egy főre jutó üzemanyag fogyasztást, illetve károsanyag kibocsátást.
Hogy képek is legyenek arról mi van ott Los Angeles-ben, itt van két videó. A másodikon igaz egy baleset látható először, de utána A Csomópont is:).
Utolsó kommentek