Bizony, bizony. Ez a századik bejegyzés. Azért ez már tényleg sok. Az ötvenedikről is írtam, s már az is fejbe vágott, hogy mennyin vagyok túl. Most meg a duplájáról beszélünk.
100-szor ültem le, 100-szor töltöttem el az időt vele, 100-szor gondolkoztam, hogy miről kéne írni, milyen címet adjak a bejegyzésnek, 100-szor válogattam és vágtam a képeket hozzá, valamint a videókat. Úgy gondolom, hogy ezen már nem tud átszaladni csak úgy valaki, kell idő hozzá, hogy elolvassa, ha elölről akarja kezdeni. Ebből már tényleg lehetne egy könyvet szerkeszteni, melynek jövőbeni megvalósítása nem is kizárt (csak, hogy kézzelfogható legyen). 127 nap története eddig. Ezzel meg tartom is az átlagot, sőt lejjebb is tornáztam 1,4-ről, mert 1,27 naponta írtam bejegyzést.
Rendhagyó módon, ez a bejegyzés nem rólam, hanem Rólatok fog szólni, azokról, akik olvastátok 100-szor a blogot, s megtekintették azt nap, mint nap, hétről hétre, avagy egyszer-egyszer időnként. Az 50. bejegyzéskor csak egy bejegyzést írtam bizonyos statisztikákról, érdekességképpen, de nem volt túl hosszú, mert nem akartam untatni egyeseket. Most viszont fogok, de remélem érdekesnek találja majd az is, akinek elsőre nem tűnik annak. Akkor csak a blog.hu által kínált statisztikákat használtam fel, s abból szemezgettem kicsit, ami valljuk be, jó-jó, de igen szegényes. Van viszont Google Analytics account-om, amivel már kicsit érdekesebb, és mélyrehatóbb adatokat tudok mutatni az oldalról. Lehet, hogy egyeseknek ez tényleg unalmas, az viszont biztos nem, hogyha tud róla, hogy létezik ilyen is (már aki nem tudta).
Egy kis gyorstalpaló, hogy mii is ez a Google Analytics? Leegyszerűsítve annyit tesz, hogy figyeli a megadott oldalt, s adatokat szolgáltat a látogatottságáról. Ezeket viszont olyan részletezettséggel, hogy azt meg tudja mondani, hogy az egyes személyek által átlagosan a honlapon töltött idő mennyi (bármilyen intervallumban vizsgálható), vagy akár ez hogyan változott egyik hétről, hónapról vagy akár napról a másikra. Minden adatot folyamatosan vizsgál, és összehasonlít. A látogatások száma, visszatérések aránya (a látogatók első látogatásuk után hány százalékban tértek vissza). Ez például az én esetemben 70% körüli. Ami annyit tesz, hogy amikor 10 ember először megnézte a blogom, abból 7 visszatért, s újra olvasta. Lehet két hét után, lehet 1 hónap után, lehet minden nap. Hagy ne részletezzem, hogy azt is meg tudom mondani, hány személy olvassa napi rendszerességgel, s hány 2-3 naponta, vagy hetente. Elképzelhetetlen mennyiségű információval szolgál, s ezzel még csak egy hangyányit említettem az egészből.
Oké, nekem poén, max az egómnak tehet jót, hogy nézik-e többen, mint előző hónapban, vagy ilyesmik, de kinek hasznos ez? Sokáig nem kell gondolkozni, hogy rájöjjön valaki: Egy vállalkozás honlapjának, főleg, ha internetes értékesítés a fő profilja. Tudja vizsgálni percről percre a látogatást, a vásárlókat (honnan vásárolt, honnan tekintette meg az oldalt), magyarul olyan dolgokat, amibe bele se nagyon gondolna senki. Ami pedig talán a legfontosabb, az az, hogy a változást mutatja, és elemzéseket végez, melyeket megadott célokhoz is lehet hasonlítani.
Lényeg a lényeg, most ezzel akarok pár adatot mutatni a myadventures.blog.hu -val kapcsolatban, ami nélkületek nem lenne.
Itt egy áttekintés a lényegről. Nem tudom, hogy kell-e ehhez kommentár, de szerintem érthetőek az adatok. 1 255 személy nézte már meg eddig, 4 710-szer, összesen 11 349 oldal megtekintésével. Nagyon jól látszik a grafikonon egyébként, hogy amikor nyár végén utaztunk Amerikában, akkor volt a legnépszerűbb a blog (középső kiugrás).
Jöjjön most még egy kis szárazabb részlet, a böngészőkről, hogy milyen böngészőkkel nézitek a blog-ot. Nagy örömömre a Chrome győzedelmeskedett (jönnek rá az emberek), s maga mögött tud mindent most már. Ezen túl lehetne még operációs-rendszer statisztikákat is közzétennem, vagy olyat, hogy milyen oprendszer-böngésző kombinációt használtok, de az azért már tényleg sok lenne:).
Nézzünk valami érdekesebbet, jöjjön megint a földrajzóra. Először talán egy világtérkép, hogy mely városokból jöttek a megtekintések.
A legtöbbre tudok magyarázatot adni, mert be tudok azonosítani személyeket, de számos terület nagy kérdés számomra is. Ott van például Mózes, mert hiába nem tudja elolvasni, meg szokta nézni (Mexikó). Tamás: Taipei, Taivan. Az amerikások, meg mindenki aki velem volt nyáron.
Kicsit nézzük meg jobban hazánkat, mely az előző képen egy nagy pöttyöt kapott.
Természetesen otthonról jött a legtöbb látogatás. Azon belül pedig alább láthatjátok az első 10 helyezett várost, ami a látogatások számát tekinti. Összesen 63 város. Egerben és Ózdon nem tudom ki néz, de elég lelkes a visszafordulási arányt illetően, üdvözlöm ez úton.
Ha már hazai fronton vagyunk, nézzünk kicsit bele a szolgáltatókba is érdekességképpen. Természetesen nem csak hazaiak léteznek, de azok vezetik a toplistát (283 összesen).
Az abszolút nyertes a UPC, jó kis hűséggel, jó "vásárlók", szeretjük őket. Ha már hűség, akkor nézzünk kicsit mélyebbre ezen a téren is.
Sokan csak egyszer tekintették meg az oldalt, de voltak azért akik visszatértek többször. Ami a látogatások hosszát illeti, az alábbi táblázat tartalmazza részletesen.
Nyilván itt a sok oldalmegtekintés volt az új bejegyzés miatt, aztán ha nem volt új, akkor továbbállt az illető, s ez generálta az első kategóriát. Végül a látogatások között eltelt időt mutatja az utolsó táblázat.
Nem tudom, mennyire volt érdekes látni ilyet is. Tudtam volna még több, ilyen-olyan táblázatot, kimutatást bevágni, de azért van egy határ:).
100 már nagy szám, nekem legalább is, mert más megírni, és más elolvasni. Egy biztos, megállás nincs, haladunk tovább, igyekszem tartani az iramot;).
Utolsó kommentek