My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Az egyetem

2011.09.14. 23:28 Gabik4

Nem az otthoni büfészakos fajták közzé sorolható az biztos. Kell még kis idő nekem is, hogy emésszem, nem nyaralni jöttem. Be is teszek egy zenét nyugtatónak, hogy hangolódjunk a környezetre. Mózes küldte valamelyik nap, mellyel kettőre bővült a portugál zenegyűjteményem. 

Szóval az egyetem. A neve pontosan Universidade Católica Portuguesa, School of Business & Economics.

 

Nem tudom milyen itt a respektje, de rossz semmiképpen sem lehet. Többek között azért sem, mert kicsi az egyetem, s az oktatás (mesterszakon biztos) csak angol nyelven folyik. Ebből kifolyólag az itteni diákokkal vegyítve vagyunk, mintha otthon lennénk e tekintetben, s nem különböztetnek meg minket. Vannak olyan helyek, ahol viszont külön vannak a cserediákok, aztán tudják, hogy nem azért jött ide, hogy strébert játszon hónapokig. Másrészről, privát egyetem, vagyis csak költségtérítéssel járhatnak ide a diákok. Megkérdeztem, hogy mennyibe kerül nekik az MSc. Változó, de 3,5-4 millió forintnak megfelelő összeget kell fizetni érte. Fura, hogy itt nem a félévnek van ára, hanem a két éves képzésnek. Gondolom kitalálnak valamit ha csúszik egy félévet a gyerek. Látható tehát, hogy nem keveset kell letenni az asztalra, hogy valaki ide járhasson. Nagyjából a dupláját, mint a mi szakunkon a Corvinus-on. Természetesen annak, aki költségtérítéses. A diákok rendszerint autóval járnak, de egyáltalán nem mondanám, hogy ez meg is látszik rajtuk. Átlagban elmondható róluk, hogy teljesen egyszerűek, visszafogottak. Azt viszont kezdem érteni, miért tanulnak ennyit, miért vannak csendben nagyon az órákon, illetve miért buzognak annyira a csoportos munkákkal... Mert sokba fáj ez nekik. Mondtak valami világranglistán helyezést, hogy az 50 legjobb egyetem közé akarnak kerülni. Nem tudom, hogy a Business School-ra értették, vagy hogy, de amúgy sem hiszek én az ilyen listákban, mert ahány annyiféle, illetve még annál is több módon értékelnek. Vannak köztük jók, amiknek lehet adni a véleményére, de az a ritka szerintem.
Az oktatás egyébként minőségi, mind az oktatókat, mind a technikai apparátust tekintve. Többnyire jó fejek az oktatók, s nincs is velük probléma, egyet leszámítva, mert azzal a nővel bajok lesznek. A tárgyakat tekintve nem tudtam a szakomhoz illőt felvenni, ami úgy helyes, hogy konkrétan nincs is számvitel itt amit felvehettem volna, csak egy valamit, de azt meg pont nem oktatják angolul. Ebből kifolyólag a tárgyaimat igyekeztem úgy összeválogatni, hogy ne legyenek nehezek, de emellett érdekeljenek. Sokan nem szeretik a marketinget, de van az az oldala ami kifejezetten jó tud lenni, úgyhogy nekem ebből most kijutott néhány. Vásárlói magatartás, marketing management, és marketing kommunikáció, ja meg marketing tervezés. Van még egy üzleti tervezésem, ami komoly tárgynak számít, illetve a portugál nyelvóra, meg még valami ami nem ugrik most be:). 

Lényeg, hogy gondoskodnak róla, ne unatkozzon az ember a hétköznapokon. Én meg gondoskodok róla, hogy ne csak akkor ne unatkozzak, úgyhogy kaptam az alkalmon, és jövő hétvégén két napos szörfözésre megyek, valami erasmus-os szervezés keretében. Most hétvégén meg Benedek szülinapozás van napirenden, amire kicsit sokan jönnek, miután Facebook-ra rakta fel eseményként, de 30 jelentkező után berekesztette a dolgot, mondván, lehet nem elég nagy a lakás még több emberhez:). Vasárnap én biciklibérlésben gondolkozok, hogy a strandra lehessen menni most már, ha jó idő lesz.

Jelen pillanatban egyébként a Benfica - Manchester összecsapás zajlik. Sokan a tévéből nézitek, nekem meg itt van nem messze a stadion. Sajnos jegyet már nem sikerült megvehető áron találni, úgyhogy a csoportmérkőzéseket elnézve, majd egy Benfica - Basel meccsre megyünk ki az az érzésem. Ma kora este tolongás volt a metróban. Sok mezes ember, sállal. Úgy látszik nem csak a szombat esti bulira, hanem a meccsre is előbújnak ezek:). 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr123228334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása