My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

• Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Madeira - visszaszámlálás indul

2011.10.12. 20:59 Gabik4

Az amerikás bejegyzéseknél több ilyen "egyhónapos" bejelentés volt már, s úgy gondoltam, pont itt az ideje, ezért írok kicsit arról a helyről, ahová hetedmagammal pontosan egy hónap múlva megyek.

Madeira. Amikor megtudtam, hogy Lisszabonba jövök, az volt az első gondolatom, hogy ezt nem hagyhatom ki ha már itt vagyok, mert sokkal egyszerűbb és olcsóbb eljutni innen, ráadásul otthonról nem jönnék néhány napra ide. Ebből fakadóan nagy reményeket fűzök a kiruccanáshoz. A legviccesebb egyébként talán az "olcsó" része, mert nevetséges, de ezt majd a végén kicsit részletezem. Most meg jöjjön egy kis Wikipedia-ás szemezgetés a helyről, de mindenekelőtt tájoljuk be magunkat.

Földrajzóra megvolt ismét. Madeira a Kanári-szigetektől északra 500 km-re helyezkedik el, Portugáliától pedig dél-nyugatra olyan 1 000 km-re. Méreteit tekintve nem nagy, mindössze ~50 km hosszú és ~15-20 km széles. Európához tartozik, s Portugália autonóm régiója. Különös sajátosságait a közepén húzódó hegyvonulatnak köszönheti, melynek legmagasabb pontja 1 862 méter. Gondoljunk csak bele, 15-20 km széles, két oldalt éppen tengerszint fölötti, míg középen alig 2 000 méter alatti a magasság. Ennek eredményeképpen, az éghajlata mediterrán, de 1 200 méter fölött hegyvidéki. Nagyjából 230 000 lakosa van, fővárosa Funchal 100 ezer lakossal.
Növényzetét és állatvilágát tekintve igen gazdag a választék. Részint érdekesség, hogy banánt termesztenek itt-ott, (ilyent még nem láttam élőben) valamint az éghajlat és elhelyezkedés miatt is különleges a természet. A sziget nagy részét lefedő nemzeti parkot az UNESCO a világörökség részévé választotta.

Egy kis kitekintés, mert múltkor az évorai kiránduláskor is emlegettem ezt a világörökség része dolgot. Kíváncsi voltam, mennyire osztogatják ezt a címet, s utánanéztem, hogy itt Portugáliában ha látok kettőt, akkor hány van összesen. 13, de ahogy átfutottam rá kellett jöjjek, hogy már láttam kettőt, mert egy itt van a városban. Ezek után már csak az érdekelt, hogy Magyarországon hány ilyen hely van pontosan. A válasz 8. Bár van amit tudtam belőle, azért mindet nem, úgyhogy összeszedtem, mert 8 dolog nem sok, illene tudni.

- Budapest, beleértve a Duna partszakaszát, a Budai várat és környékét, valamint az Andrássy utat
- Hollókő (Ófalu)
- Aggteleki karszt és barlang
- Pannonhalmi apátság és környéke
- Hortobágyi Nemzeti Park - A Puszta
- korai keresztény nekropolisz - Sophianae, Pécs
- Fertő-tó és környéke
- Tokaji borvidék

Forrás: http://whc.unesco.org/en/list

A hegyekről lecsordogáló patakokat a levadákkal rendszerbe építették, biztosítva ezzel a cukornád és banánültetvények vízellátását. Manapság ezek mentén túraútvonalak találhatók, melyekből mi is be szeretnénk járni egy kicsit.

A terv

Mit sem ér megvalósítás nélkül... Ezen rajta vagyok/gyunk erősen. Szerencsére az egyik lakótársam, Pedro Madeira fővárosába való, szóval sok jó tanácsot adott már eddig is, illetve fog még ez után is azt illetően, hogy hova menjünk el, mit nézzünk meg.

A helyzet az, hogy ugye szorgalmas diákok vagyunk, nem nagyon szabad sokat hiányozni az iskolából, úgyhogy hosszú időre nem mehetünk. 3 napban egyeztünk meg, amiben benne van az utazás is. Érzem, vannak akiknek ez már egy kicsit bűzlik, de át van ez gondolva:). Direkt olyan járatot választottunk, ami kora reggel megy, vissza pedig késő este jön. Igazából még ezzel sem lett sokkal "illatosabb" a sztori azoknak akiknek az előbb még bűzlött, de van azért még más is a tarsolyban.
Egy biztos volt, hogy bérelünk autót, mert a sziget kicsi annyira, hogy azzal eljussunk normális helyekre bárhová, viszont nagy is annyira, hogy tömegközlekedéssel vesződjünk. Aztán felvetettem az ötletet, hogy mi lenne, ha a reptéren vennénk fel egyből a kocsit, és távozáskor ott is adnánk le. Nincs akkor szarakodás a transzferrel, utazással, ami vagy idő vagy pénz így is úgyis, de az idő pénz, szóval mindenképpen pénz. Így se olcsó, de nem is drága, meg legalább akkor mi döntjük el hova, meg mikor. Hogy hova, arra meg azt találtam ki, hogy menjünk körbe a szigeten. Ahogy a térképen is látszik, a jobb oldalon landolunk, majd elindulunk felül balra, és a bal felső sarokban Porto Moniz-nál szállunk meg első este. Aztán elindulunk lefele, megszállunk a fővárosban, és harmadnap meg távozunk. Első nap túra, és egy kis fürdőzés Porto Moniz-nál, ahol egy mesterségesen lávakövekből kialakított, félig tenger félig medence szerű dolog van a parton, s langyos a víz, valami vulkáni forrás miatt. A szállás itt a parton van szinte közvetlenül.

Másnap továbbhaladunk, s megállunk valahol fürdőzni. Azért itt mert délen jobb az idő, s hiába november közepe, mondta Pedro, hogy ne aggódjunk, megáztathatjuk még magunkat:). Estére elérjük a fővárost, s szétnézünk kicsit.
Harmadik nap még mindig a főváros, illetve felmegyünk a hegyre, ami mögötte csúcsosodik. Út közben található Monte falucska, ahol a Miasszonyunk templomában van eltemetve IV. (Boldog) Károly, az utolsó magyar király. Itt csak megállunk azért.

Aztán eljön hamar az este, amikor is távoznunk kell, mert 8-9 körül indul vissza a gépünk Lisszabonba.

A társaságról előjáróban csak annyit, hogy 8-an leszünk. Hatan magyarok és két szlovák (ápoljuk majd a kapcsolatokat). Aztán majd ha visszatértünk, írok lehet kicsit bővebben is róluk.

Anyagiak. Na hát ezekről nem nagyon szeretek beszélni, s nem is nagyon volt róla még szó a blogban, egy-két kivételtől eltekintve. Most viszont nem mehetek el mellette, főleg, nehogy valaki megjegyezze, jól felvitte az isten a dolgunkat:).

Mivel már minden le van foglalva, ki van bérelve, így kész tényekről tudok nyilatkozni, hogy mit tartalmaz az ár:

- repülőjegy, Lisboa - Funchal - Lisboa
- autóbérlés, két darab, bár ez az egységköltség szempontjából tökmindegy
- két éjszaka szállás, igen pofás kis helyeken, reggelivel mindkettő
- kalkuláltam benzint is, ami az amerikai tapasztalatok alapján elég jól megy:)

Ezzel lényegében meg is vagyunk, mert más már nincs, csak költőpénz, amire szükség lehet. Kíváncsi lennék, az eddig felsoroltakra hányan mondanának 50 ezer HUF alatti értéket, ha már azzal indítunk, hogy repjegy meg autó. Pedig alatta van, de még mennyire. Mai árfolyamon számolva ez a kiruccanás a felsorolt tételekkel eddig (felkerekítve) 32 000 magyar pénzbe kerül. Leírjam betűkkel is? Oké, harminckétezer. Mondja azt valaki, hogy nem éri meg...

Jöjjön néhány kép ízelítőnek, aztán majd remélem én is ilyeneket, vagy jobbakat készítek. Ha utána leszünk, majd közzéteszem egy bejegyzésben, aztán lehet értékelni. A képek között megtalálható a reptér leszállópályája. Peti kicsit izgul a repülőn, de meg kell nyugtatni, mert meghosszították a leszállópályát, így bármilyen gép le tud már szállni. Ha meg nem, max túlcsúszunk kicsit. Mindenesetre nem kell izgulni, fent még nem maradt senki ;).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.