My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Az idei év...

2012.12.14. 13:30 Gabik4

...eltelt gyorsan. Volt benne sok érdekes dolog, olyanok, melyeket ha csak poénból is, de megemlítettem volna ilyen keretek között. Pl.: vezettem repülőt meg hajót is, de év elején elkezdtem boxolni is (nem a cipőmet), melynek év végére sajnos egy laza bordarepedés lett az eredménye. A tavaszi félév hellyel közzel még tanulással és szakdolgozatírással telt. Igazából amikor hazajöttem külföldről, elkezdtem állást keresni. Eleinte még alacsony intenzitással. Aztán befejeztem a sulit, kezembe kaptam a papírt, mellyel a diplomás munkanélküliek táborát kezdtem gyarapítani.

P1050081_resize.JPG

Ekkor már intenzívebben kerestem állást, de mivel magasan volt a mérce és a nyár is tele volt ilyen-olyan programokkal, igen hamar el is telt. A megváltást az ősztől, de különösen a szeptember-október hónapoktól vártam. Egyre több helyre jártam interjúzni, de sok helyen rá kellett jöjjek, hogy nem tetszik a hely, nem szimpi az nekem. Számos igen neves multinál jártam (kivéve elvi okokból néhányat), de valahogy nem alakult semmi.
Majd egyszer egy véletlen folytán jelentkeztem egy helyre. A cég Budapest melletti gyárába keresett pénzügyi elemzőt. Mivel szinte mindenhol erre a pozícióra jelentkeztem, így nem volt kérdés, hogy itt is meg kell próbálni. Egy 5 körös felvételi folyamatnak néztem elébe. Két tesztírásos körön túljutottam, majd az első sikeres személyes interjú után következett még kettő. Idő közben, de igazából már az első perctől fogva éreztem, hogy itt valami más, mint eddig volt. A légkör, az emberek, meg úgy minden. Átjön ez bárkinek, aki odafigyel erre, de feltétlenül még azt sem kell. Ezen felül a szimpátiát még kölcsönösnek is véltem. Különösebben persze beleélni nem szerettem volna magam, de meg voltam győződve róla, hogy igen, ez az a hely ahol szívesen dolgoznék, itt jól érezném magam. 

Volt azonban egy kis bibi, mely bizonytalanná tett mindent. A 3. kör alkalmával érdeklődtem a megpályázott pozícióról néhány dolgot illetően. Ekkor azt a választ kaptam, hogy "a helyzet az, hogy ezt a pozíciót nagyon gyorsan be kellett tölteni, és hát.. a lényeg, hogy már be van töltve." Na gondoltam, én meg mindjárt be-rosálok. Mi lesz így velem?? Aggodalmam azonban hamar elszállt, mikor is azt a választ kaptam, hogy a cég egyébként többnyire nem pozícióra interjúztat (mivel a későbbiek során úgyis rotál meghatározott időközönként), hanem tehetséges fiatalokat keresnek, mai szóhasználattal olyanokat, akikben megvan az X. Bevallom, ilyen szabad szemléletű, józan felfogású és értelmes interjúsorozaton sehol nem voltam máshol. Pedig azért jártam itt-ott. Meg kell jegyezni azonban, hogy ennek a felvételi eljárásnak az a hátulütője, hogy megeshet, azt mondják valakinek, hogy benne megvan az X és hajlandóak foglalkoztatni, de nincs szabad pozíció. Ekkor a jelölt csinálhat amit csak szeretne, várhat is és elkezdhet dolgozni máshol, azzal a tudattal, hogy bármikor hívhatják, hogy jöhet, van hely.

Az első interjúról mondhatni fütyörészve jöttem el, gondoltam, 1:0 ide. Ezek után örömmel mentem a következőkre és éreztem, azok is jól mentek. Kezdtem arra gondolni, ebből most már lenni kell valaminek. Eltelt néhány nap és megcsörrent a telefonom. Ők hívtak. A túloldalról különösen mosolygós hang köszöntött. Erre persze már én is mosolyogtam. Aztán a következő mondatban az volt, hogy jó hírekkel telefonálnak. Na ekkor valahogy így éreztem magam:

öröm.jpg

Bár még nem tudtam, hogy konkrétan mi a helyzet, de azt igen, hogy ennek örülni kell:). Olyan kommentár következett, melyben kitért az illető arra, hogy...

"...nagyon meggyőztem őket, szimpatikus voltam mindenkinek és hogy örülnének, ha náluk dolgoznék. Bár az előzetesen általam megpályázott pozíció már nem aktuális, ezért körül kellett nézni, hogy mit lehet tenni. Addig addig nézelődtek, hogy végül egy olyan helyzet állt elő, melyre talán még példa sem volt pályakezdő esetében náluk. (ekkor azért a kezdeti mosoly már olvadozott az arcomról) Történt ugyanis, hogy mivel látták, éltem és dolgoztam már külföldön és az eszem helyén sem uborkalé van, nem jelentene nekem különösebb nehézséget, ha az eredetileg megpályázott pozíciót külföldön tölteném be, mivel jelenleg itthon nem tudnának felvenni. Ezért hát, szeretnének megajánlani egy pénzügyi elemzői pozíciót .......-ban."

Hogy milyen csavarokat tartogat még számomra az élet, azt nem tudom, de kíváncsian várom. Ha Ti is a folytatást, akkor tartsatok velem, lassan beindul a gépezet, aztán elárulom, hogy a pont-pont-pont helyére milyen ország is kerül.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás diploma corvinus

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr824964593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása