My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Helyreállt a rend

2013.01.20. 14:26 Gabik4

A nettel, mint mindig, mindenhol, úgy itt is baj volt. A telefonomon működött, de a laptopon nem, ám ma sikerült minden problémát elhárítani.

A héten elég sok minden történt. Az előző bejegyzésben írtam, hogy hétfőn lett bankszámlám. Ezzel párhuzamosan a munkahelyre is bejártam már minden nap, ám ott még inkább csak tanulgattam, olvasgattam, illetve lényeges és kevésbé lényeges tréningeket tartottak nekem a tűzvédelmi oktatástól kezdve az egyebekig. Mivel a laptopom, telefonom és mindenféle elérhetőségem holnap kapom meg leghamarabb, így sok érdekes dolog még nem történt. A feladatom az volt eddig, hogy rendbe tegyek mindent magam körül. Úgy gondolom sikerült is. 

A bankszámla nyitása után a bérlet megváltása volt a cél. Okulva a bankszámla és vonaljegyek megváltásakor tapasztalt nyelvi nehézségekből, próbáltam elejét venni a problémáknak. Mivel itt a bérlethez egy fényképes plastic kártya szükséges, kizárt, hogy bemenjek és azt mondjam, hogy én azt szeretném megigényelni. Ha ez még sikerülne is, akkor lennék meglőve, mikor elém raknák a természetesen totál lengyel igénylőlapot. Esély a sikerre? ~0,1%. Így hát, más megoldást kellett találni. A neten nézelődtem és nagy nehezen találtam egy honlapot, ahol interneten lehet igényelni a kártyát. Természetesen az az oldal nem a közlekedési társaság honlapja, ami egyébként még angolul is tartalmazott információkat. Na ez nem. De a google lefordította szépen az egész oldalt, majd sikerült kitöltenem a megfelelő adatokat, illetve feltölteni egy jóvágású fotót. Ezután kiválasztottam a helyet, ahol fel szeretném venni a kártyát és reménykedtem, hogy minden menni fog. Másnap már kaptam az e-mail-t, természetesen lengyelül, hogy következő nap 16 óra után felvehető a kártya a kiválasztott helyen. Tökéletes. Elbotorkáltam oda, benéztem bizakodva ismét a pénztárba, hogy hátha egy fiatalabb, angolul is értő egyénhez lesz szerencsém. Előzetesen azért, hogy biztosra menjek a telefonomra rádobtam néhány mondatot lengyelül, ami azt tartalmazta, hogy itt a kártyám, add ide és tölts rá bérletet. Szerencsére nem volt rá szükség, hiába a néni nem értett angolul, csak néhány szót. Próbáltam olyan tömör és lényegre törő lenni, amennyire csak lehet, így 3 szót 3 nyelven mondtam neki, jól artikulálva: internet (univerzális), karta (kártya, lengyel), here (itt, angol). Értette. Kértem rá 3 havi bérletet cirka 13500 HUF-nak megfelelő összegért. Ez nem tűnik rossznak, tekintve, hogy Budapesten egy havi már egy 10-es ha jól tudom.

Néhány könnyen összehasonlítható ár még az érdekesség kedvéért:

  • Közepes BigMac menü: 1 000 HUF (otthon 1200 körül van)
  • KFC, Longer menü: 950 HUF (otthon 1170)

Szóval az előre jósolt 15-20%-os eltérést az árakban valóban lehet érzékelni, de erről majd később részletesen. 

Csütörtökön aláírtam a szerződést az albérlet tulajával a közvetítő ügynökség jelenléte mellett. Minden rendben zajlott. A lakásról majd később, egyébként igen tetszetős, Facebook-on egy-két kép már jelent meg a falamon. Az események olyannyira olajozottan követték egymást, hogy másnap, azaz péntek reggel már ott voltak a fuvarosok a cuccaimért otthon. Becsomagoltak mindent és hozták ide. Elvileg úgy volt, hogy estére már ide is érnek, ezért pénteken már itt töltöttem az éjszakát. Közben bár valamelyest változott a terv, azért szombat délelőtt már itt is voltak és lepakolás után már mentek is. Ahogy a mellékelt kép tanúsítja, volt kis meló a kipakolással.

IMG_1668_resize.JPG

A dobozok jellemzően ruhát és egyéb személyes dolgokat tartalmaztak. Tegnap sikerült mindent elpakolnom a helyére, így ezzel szinte minden, az induláshoz szükséges feladat teljesítve..

Szólj hozzá!

Címkék: költözés cég bérlet csomagok igénylés költöztető Lodz Łódz

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr675028650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása