My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Az első napok

2011.09.09. 01:52 Gabik4

Nem a legegyszerűbbek, mint ahogy minden kezdet nehéz. Itt nem az van, mint Amerikában, úgyhogy kicsit tovább tart az akklimatizálódás, ami a blog írásán is érződik. Itt nulláról indul minden. Nincs semmim a magammal hozott cuccaimon kívül, úgyhogy ki kell tanulni mindent. Első benyomások alapján nagyon nem egy olcsó ország, de persze napról napra fedezem majd fel a helyeket, aztán simábban fog menni minden. Érdekes viszont, hogy néhány, már akár két hete itt lévő egyént is megelőztem bizonyos dolgokban, úgy, hogy még csak két napja vagyok itt. Ilyen például a bérletvásárlás, mely nem olyan sima ügy, mint otthon. 

Ahhoz, hogy bérlete legyen az embernek, rendelkeznie kell egy fényképes plasztikkártyával, ami persze nem az égből hullik, tehát várni kell rá. Addig meg járjon az ember a méregdrága jeggyel:). Kibírható, nem az a baj, csak minek, hogyha lehetne sokkal kevesebből is. Na mindegy. Két módszer van a plasztikkártya beszerzésére. Vagy normál, vagy sürgős. Utóbbi esetben természetesen többet kell fizetni, és az összes metróállomás helyett csak háromban lehet igényelni. Az igényléshez kell egy fénykép, egy igazolvány és egy nyomtatványt ki kell tölteni, amit a suliban kaptam a welcome csomagban. Na innen kezdődik a szép történet. Ez a nyomtatvány csak portugál nyelvvel van felvértezve, így az egyik lakótársam segített a kitöltésben. A csomagomban volt még egy igazolás is a sulitól, amit abban az esetben kell kitöltenem, ha 23 év alatti vagyok. Ez azért fontos, mert itt valahogy furán van a diákkedvezmény. Hiába diák vagyok, de 24 éves, nekem nem járna az 50% mínusz. Na de.. Beszéltem pár szót az egyik magyar kollégával, s megtudtam az igénylés folyamatának részleteit, illetve, hogy Ő is bejátszotta magát 23 alattinak. Megkíséreltem én is, és úgy néz ki sikerült. A kiskapu az egészben az, hogyha az igénylésnél mikor megnézi a személyimet, amivel azonosítottam magam, nem veszi észre a születési dátum egyezőtlenségét, akkor onnantól szabad a pálya. Nem vette észre, vagy nem akarta észre venni, nem tudom. Mindenesetre mikor elkérte, végigpipálta a lapon szereplő adataimat. Ezen túl se a diákomon, se a kapott kártyán nem szerepel se a valós se a valótlan születési évszámom, szóval miután megkaptam a kedvezményes kártyát, a kutyát nem érdekli mit csinálok, csak töltsem rá a pénzt. Ezután már csak a megfelelő bérletárral kell feltölteni, s úgy használhatom. Megjegyzem, még így féláron is bőven drágább lesz a bérletem, mint a pesti, s ez még nem is teljes kombinált...

Ma találkoztam a maradék magyarral is. Összesen 6an vagyunk fiúk, mindannyian a Corvinus-ról. Vicces volt a mai óra, mert 1-2 perc késéssel érkeztem, és beültem két srác közé egy négyes padba. Még egy kis késéssel jött egy srác negyediknek mellénk. Először őt kérdezte valamiért a tanár, aztán kérdezte tőle, hogy honnan jött, mire Hungary volt a válasz. Unott fejem hirtelen jobbra kaptam. Nem telt el 5 perc, valami miatt a bal oldalamon lévő srác is szólt valamit, vagy csak kérdezték, (meg amúgy is bemutatkozós óra volt még) és ő is mondja, hogy Hungary.. Na ne... 4-ből 3 magyar. Csak nem ide ültem valami magyar padsorba?? 

Első benyomások. A parkolást érdekesen oldják meg erre felé. Nem tudom, hogy létezik-e olyan dolog amit büntetnek, mert elég cifraságokat láttam. Nyugodtak az emberek, úgy elvannak, mint a befőtt, de a buszok, metrók sem igyekeznek követni egymást. Tele van az utca kávézókkal, azok meg emberekkel. Mikor bementem a nemzetközi "irodába", hogy átvegyem a dolgaimat, illetve megjelenjek, nem nagyon hittem a szememnek. Két nő dolgozott. Egy a kiutazó, másik pedig az ide érkező diákok sorsát egyengeti. Mindkettőnek volt egy íróasztala, melyen a számítógépen és egy tollon kívül semmi nem volt. Ezen felül volt még egy egy méter széles fejmagasságig érő szekrény tele dossziékkal. Ebből vette le az enyémet is. Ennyi. Oké, hogy a Corvinuson több diákot küldenek ki, illetve fogadnak, de ott többen is dolgoznak és hegyekben állnak a papírok, elintézendő feladatok. Itt meg... Mintha valami relaxációs gyakorlatra mentem volna, olyan nyugalom áradt az irodából. Az idő jó, napközben 30 fok közeli, éjszaka kellemesen lehűl.

Kép még mindig nincs, de azért csak felrakok egyet, hogy legyen már valami. Ez az első amit itt készítettem. Lesz majd még több is, ha nem a különböző dolgok miatti szaladgálással leszek elfoglalva, hanem lesz időm kicsit körbenézni, hol is vagyok valójában.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr153212818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása