My Adventures

Blogomban azokról a helyekről - országokról, városokról - írok, ahol jártam/éltem az utóbbi években. Bízom benne, hogy megannyi érdekességgel szolgál a követése. Amiről olvashattatok már: Magyarország, Budapest, USA, New York, Manhattan, Pennsylvania, Niagara Falls, Hershey Park, Honesdale, Equinunk, New Mexico, Albequerque, Santa-Fe, Arizona, Winslow, Grand Canyon, Hoover Dam, Nevada, Las Vegas, California, Route 66, Los Angeles, Malibu, Venice Beach, Hollywood, University of Southern California, Irene Hurricane, Portugália, Lisboa, Universidade Católica Lisboa, Évora, Albufeira, Cabo da Roca, Madeira, Madrid, Marrakech, Lengyelország, Łódz, Gdansk-Sopot....

Utolsó kommentek

  • Gabik4: @CharLee: :) Lesz dolgozói, csak valakinek majd érte kellene jönni, ha sok a cucc :D. A transzferr... (2013.02.04. 15:17) A munkahely
  • CharLee: Ha dolgozói vásár lesz, akkor azért gondolj a Gittegyletre... Nincs is jobb dolog, mint mellykassz... (2013.02.04. 12:32) A munkahely
  • Gabik4: @AkosTheGreat: Köszönöm :) (2013.02.03. 13:08) Az első hetek
  • AkosTheGreat: www.youtube.com/watch?v=8SCi5vISYYY egy kis érdekesség a számról: a poznani ultrák is szokták ének... (2013.02.03. 13:04) Az első hetek
  • Gabik4: @CharLee: :) ezeken még nem gondolkoztam, de most, hogy így mondod... :) (2012.01.31. 23:45) Az utolsó bejegyzés
  • CharLee: Ha csak ennyi kell ahhoz Csöri, hogy elmenj mondjuk Kirgizisztánba vagy Laoszba, csak szólj és Ger... (2012.01.31. 22:54) Az utolsó bejegyzés
  • Utolsó 20

Bejegyzések

Vége a hétnek

2011.09.10. 00:31 Gabik4

Ami a sulit illeti. Kitanultam magam. Lényegében még csak három nyelvórán, illetve három egyéb tárgy óráján volt jelenésem. Ilyen salátás tárgyakat vettem fel, amik feltehetően nem nehezek, de van hasznuk a való életben. Olyanok, mint vásárlói magatartás, ilyen-olyan marketing, business & entrepreneurship és stb. Két tanár portugál, az egyik olasz, illetve a nyelvtanár is egy portugál nő. 80-90%-ban értem mit akarnak, mivel nekik is tanult nyelvük az angol, s észrevehető, hogy ebben a környezetben jobban otthon érzem magam a szakmai felsőfokú miatt.

Mesélni egy-két szót talán a portugál nyelvóráról tudnék. Az első két hétben intenzív a kurzus, ami azt jelenti, hogy elég durván toljuk, heti három alkalommal 3 órában. Az intenzív az tényleg intenzívet is jelent. Már olyan szinteken tartunk (a leadott anyag tekintetében), hogy ezt a két hét után sem gondoltam. Ahogy vége a két hétnek, lesz valami teszt, és a félév hátra levő részében az ottani teljesítményünk alapján leszünk beosztva. Vannak akik már tanulták előtte, így nekik könnyebb, de a többséget mi alkotjuk, akiknek lövése sincs. Pontosabban most már van:). Vagyunk minden félék. Finn, orosz, cseh, lengyel, taiwan-i kínai, sima kínai, koreai (ezek itt is itt vannak...) és persze mi ketten magyarok. Jók az órák, csak fárasztó ilyen gőzerővel haladni, s leginkább itthon kapom el a fonalat, mikor átnézem, hogy mit is akart a tanár az előző órán belénk verni. Az egyik kínai srác viszont vidítja a társaságot. Oké, hogy kezdők vagyunk, de ha én 60-70%-osan fel tudom olvasni a dolgokat, akkor ő 0-5%-osan. Annyira viccesen beszél, hogy nem fogjuk sokáig bírni. Nekünk Benedekkel szerintem nem szabad egymás mellé ülnünk, mert egyszer eltörik a mécses, mint a sokak által jól ismert műsorvezetőnél.

Többször voltam már a határon, s kapaszkodtam a székbe, szorítottam a fogam, mikor a tanár kimondta a nevét, hogy olvasson fel valamit. Tegnap Benedek mellett meg láttam, hogy már ő is alig bírja, úgy még rosszabb volt.

Holnap hétvége, s bár pont most nem mutat túl jó időt az előrejelzés, strandolást terveztünk be. Remélem összejön, mert jó lenne már kimozdulni, s csinálni valami értelmeset is, ha már itt vagyok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://myadventures.blog.hu/api/trackback/id/tr103214932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása